Conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling haalt het beste uit ruimte. Het is het best mogelijke plan voor vastgoed. Herkenbaar, inspirerend, verkoop- of verhuurbaar en alomvattend. Of het nu om logistieke vastgoedconcepten, kantoorformules, multifunctionele projecten, campussen of innovatievastgoed gaat. Aspecten die een rol spelen bij het ontwikkelen van een goed vastgoedconcept zijn: samenwerking, locatie, haalbare ambitie, timing en marketing.

Concepten creëren we samen

Tijdens het proces luisteren we naar specialisten in diverse disciplines. We zetten ons brede netwerk van deskundigen in om te kijken naar welke nieuwe technieken en materialen toepasbaar zijn op een project. Door kennis en ervaring te delen groeien we en integreren we de meest duurzame en innovatieve oplossingen voor een project.

Location, location, location

Het is een cliché, maar een belangrijke factor voor de waarde van vastgoed blijft de ligging. Een populaire ligging vertaalt zich vaker in een hogere waarde. Maar het heeft geen zin een duur gebouw neer te planten in een volkse buurt. Een goed vastgoedconcept kijkt ook naar de samenstelling en de kwaliteit van de omgeving. Er moet gewoon een match zijn over de hele lijn: met de regelgeving, financieel haalbaar, maar ook bereikbaar, duurzaam en passend in de sfeer van de omgeving.

Realistisch of ambitieus?

Onderscheidend en inspirerend zijn, dat wil elke opdrachtgever voor zijn project. We mogen al eens ambitieus zijn, maar enkel wanneer dit ook past binnen de wensen van de doelgroepen en financieel haalbaar is. Bij een goed concept hoort daarom ook een kloppende investerings- en exploitatiebegroting. Het ideale vastgoedconcept bevindt zich op het snijpunt van realiteit en ambitie.

Timing is money

Een wijsheid op een tegeltje: je moet het goede moment afwachten. Timing is een cruciale succesfactor. Op het juiste moment inspelen op de behoeften en de tijd nemen voor (door)ontwikkeling van een concept maakt alle verschil.

Geen luchtkastelen bouwen

Zonder succesvolle branding en marketing is de kans groot dat een vastgoedconcept een luchtkasteel blijft. Ons geheime wapen: we kennen de wensen van onze doelgroepen. Tijdens de conceptontwikkeling maken we tijd om te luisteren naar de mensen voor wie we dit doen. Op basis van hun intrinsieke motivatie stellen we de juiste boodschap samen en kiezen we de communicatiekanalen waar we net hen bereiken.